Verbeeldingsliteratuur wiki
Advertisement

Ator Mondis verscheen onregelmatig vanaf begin jaren negentig. Het was een publicatie van Peter Kaptein die een platform wilde opzetten voor jonge auteurs van fantastische literatuur uit onvrede met de bestaande publicaties van die tijd, Holland-SF, SF-Terra en Cerberus.

Het blad had een A5 formaat, zijnde dubbelgevouwen A4 80 grams met nietje en een kaft in gekleurd papier A4 100 grams. Kaptein maakte in het begin meestal zelf de illustraties en layout, maar werd daarin later bijgestaan door Mike Jansen.

Na een tweetal jaren regelmatig verschijnen nam de interesse voor het publiceren af, mede door de belasting die het produceren van het blad met zich meenam, met name op het gebied van illustraties. Maar ook het aantal beschikbare verhalen voor publicatie was in die tijd niet heel hoog. Toevoeging van Michael Del Pino zorgde voor een verandering in strategie en een naamsverandering voor het blad. Illustraties werden nu verzorgd door meerdere artiesten die stukken aanleverden en er werd meer gevarieerd materiaal in het blad geplaatst.

Ator Mondis 3, oktober 1991

Advertisement